Er zijn geen universele recepten voor advertentiemateriaal. Gebruikerstrends en voorkeuren veranderen, het publiek raakt opgebrand, beelden vervelen zich en het wordt moeilijker om de CPA op hetzelfde niveau te houden. Om campagnes en budget verstandig te optimaliseren, testen adverteerders verschillende advertentievarianten en vinden de meest effectieve hiervan. Tegelijkertijd wordt er aan creatieven gewerkt. In dit artikel zullen we u vertellen waar u op moet letten bij het testen van advertenties en welke socialemediatools u hierbij kunnen helpen. Testen is een belangrijke stap bij het lanceren van advertentiecampagnes. Met zijn hulp kunt u de meest effectieve combinaties van advertenties en targeting kiezen, waardoor u advertenties optimaliseert en uw budget bespaart. Om uw hypotheses te maken over welke advertenties potentiële klanten zullen aanspreken en niet op intuïtie zijn gebaseerd, bestudeert u uw publiek voordat u de test uitvoert. Het is belangrijk om te onthouden dat het belangrijkste doel is om betrouwbare statistieken te verkrijgen, op basis waarvan u beslissingen kunt nemen en uw strategie kunt aanpassen. Wat kan worden getest in advertenties Afbeelding Concentreer u op de details van het geadverteerde product. De verschillende kenmerken kunnen verschillende reacties van het publiek veroorzaken. Verander de achtergrond en het kleurenschema. Het is moeilijk te voorspellen welk kleurenschema meer aandacht zal trekken. Experimenteer daarom en blijf niet beperkt tot het standaardkleurenpalet voor uw bedrijf. Probeer verschillende afbeeldingen. Vergelijk bijvoorbeeld hoe uw publiek reageert op vectorafbeeldingen en realistische afbeeldingen. Afhankelijk van de kenmerken van het product, emoties oproepen met afbeeldingen of, omgekeerd, de rationaliteit beïnvloeden. B2B-creatieven hebben de neiging om rationeel te redeneren. Wil je een spontane aankoop uitlokken, probeer dan allereerst emotie bij het publiek op te roepen. Tekst Vertel ons over de specifieke eigenschappen van uw product. Onderzoek uw publiek om te begrijpen wat hen precies interesseert aan uw product. Experimenteer met verschillende calls-to-action (registratieknoppen, productdetails, siteklikken, etc.). Vergelijk, net als bij afbeeldingen, de prestaties van rationele en emotionele creatievelingen. Probeer informatie toe te voegen over uw kortingen en persoonlijke aanbiedingen. Testmethoden voor creatievelingen De keuze voor het testen van advertentiemateriaal is afhankelijk van verschillende factoren: uw product, strategie, budget en het platform waarop u adverteert. We raden u aan ongeveer 30% van uw advertentiebudget toe te wijzen aan testcampagnes. Als u een klein budget instelt, zijn er mogelijk onvoldoende gegevens om objectieve statistieken te genereren. Omgekeerd: als u het grootste deel van uw budget besteedt aan het testen van uw advertenties, blijft er een klein bedrag over voor verdere vertoningen van de ‘winnende’ advertentie. U kunt advertenties op verschillende manieren testen: Deze methoden vereisen uw deelname. Daarnaast zijn er beperkingen die de betrouwbaarheid van de gegevens beïnvloeden. Deze methoden zijn het waard om te gebruiken als u een klein budget heeft of bijvoorbeeld niet genoeg conversies heeft voor geautomatiseerd testen. A / B-testen gebruiken (split-testen). Bij A / B-tests wordt het publiek gelijkmatig in tweeën gedeeld en overlappen het publiek niet. Met A / B-tests kunt u meer advertenties testen, terwijl de steekproef van gebruikers objectiever zal zijn. Om volledige statistieken en objectieve gegevens te krijgen, moet u een goed budget opstellen en geduld hebben. Laten we het eens hebben over de kenmerken van A / B-testen. Voorwaarden voor A / B-testen De A / B-test levert meer objectieve statistieken op. Dit is een speciale tool waarmee u niet alleen de effectiviteit van advertenties kunt controleren, maar ook andere parameters van advertentiecampagnes: biedingen, weertargeting of weergavetijd van advertenties. Hoe te maximaliseren Het is moeilijk om de exacte reactie van gebruikers op advertenties te voorspellen. Daarom is het belangrijk om advertenties te testen. Experimenteer met verschillende creatieve componenten: koppen, afbeeldingen, advertentietekst of call-to-action-knoppen. Volg deze richtlijnen om voldoende gegevens te verzamelen en ze zijn allemaal statistisch significant: Voer tests uit met een groot publiek om voldoende steekproef voor de test te krijgen. Plan voldoende budget, anders duurt het testen enkele weken. Met ingebouwde tools voor sociale media kunt u uw hypothesen testen en de best presterende advertenties vinden zonder de hulp van analisten.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html |